Диуретик

Уважаеми Потребители,
В този раздел ще се стремим да Ви ориентираме, относно здравни проблеми, които Ви вълнуват. Изказаните мнения НЕ МОГАТ да заменят реалния консулт с лекар! Спазването на добрия тон е гаранция, че ще получите компетентен отговор според съвременната добра медицинска практика.
Благодарим Ви!

Диуретик

Мнениеот YANTA » Пон Май 07, 2018 8:15 pm

Уважаеми д-р Петров! Предписаха ми тертензиф /лекарят е пропуснал да отбележи грамаж/ веднъж седмично. Струва ми се малко странно - как ще действа толкова време? Чувала съм, че той понижава предимно долната граница, а при мен тя е в норма, качва се систолата. Често се събуждам към 5 ч. сутрин и не мога да заспя по тая причина. Моля за Вашия съвет и дали тертензиф може да се ползва при инцидентно повишение на кръвното - 160-170 систола. На 65 години съм, досега с непостоянна терапия, ползвам понякога тенаксум, билки.Благодаря от сърце!
YANTA
 
Мнения: 13
Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:53 pm

Re: Диуретик

Мнениеот ZdraveiGP » Пон Май 07, 2018 10:51 pm

Здравейте,
Тертензиф е диуретик с умерено действие, който обикновено се приема ежедневно.....веднъж седмично едва ли би имал адекватен ефект. За инцидентно повлияване на леко повишено кръвно, принципно може да се използва всеки един клас антихипертензивен медикамент, включително и мек диуретик като тертензиф.....това е особено валидно, ако кръвното не трябва да се сваля рязко, т.е. 160 кръвно, при липса на други заболявания или данни за увреда на таргетен орган (мозък, сърце, бъбреци), ако няма остра субективна симптоматика (главоболие, неразположение и т.н.) - може да се вземе тертензиф "при нужда". Ако обаче има данни за започваща увреда, има различни съпътстващи заболявания и рискови фактори, кръвното е над 200 - тогава е по-добре да се приеме медикамент от групата на тенаксум....хлофазолин е добре познат, подобен на тенаксум продукт, който успешно се прилага при спешност.
При липса на нужда от спешно повлияване на кръвното, освен тертензиф, може да се опитат и добре познати меки успокоителни като валидол, да се потопят краката в гореща вода, да се изяде скилидка чесън с канела и кисело мляко и т.н.....При спешност, силно главоболие, повръщане и т.н. и кръвно над 200, никакви такива :) вземате тенаксум или хлофазолин и при липса на ефект до 30мин. - в спешното. Разбира се, това е много опростена схема....най-адекватният за вас медикамент трябва да се съобрази с множество други фактори, които изискват подробен преглед и запознаване с историята на всичките ви проблеми.
Успех!
ZdraveiGP е Д-р Захари Петров
Управител на Медицинска Практика "Здравей"
Ние Ви изпращаме по-здрави ;), Вие предайте нататък!
За контакт/записване за консултации - моля, посетете www.zdraveigp.com
Аватар
ZdraveiGP
Администратор
 
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 11:39 pm
Местоположение: София/Бургас/Шумен

Re: Диуретик

Мнениеот YANTA » Вто Май 15, 2018 2:00 pm

Благодаря Ви, докторе - Вие сте както винаги перфектен. Аз междувременно дигнах една вечер без никаква причина 180 и нагоре, та гореща вода, оцетни кърпи, хлофазолин...Червена като божур, главата ми пулсира, страх...Вие как бихте обяснили кръвно, което при първо измерване е 144/80, след 2 минути - 124/80, след още 2 - 128/76? Каква стойност да приема за вярна? При мен това често се случва - разлика между първо и второ измерване 10-15 единици. Искам да ви попитам и за хапчетата Трифас 10 мг - стават ли за сваляне на инцидентно повишено кръвно. Аз ползвам през деня Тенаксум, цяла таблетка или половинка, той сваля кръвното, но бавно, след 2-3 часа, и почва да ме заваля. Вярно ли е, че този медикамент е много слаб и щом ми сваля кръвното, значи не съм хипертоничка? Простете за многото въпросителни. Искам да дойда на преглед при вас, ама много сте ми далеч. Все пак сигурно и това ще стане. Благодаря Ви от сърце!
YANTA
 
Мнения: 13
Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:53 pm

Re: Диуретик

Мнениеот ZdraveiGP » Чет Май 17, 2018 7:03 am

ПОдобни разлики в кръвното са напълно нормални....както за самото кръвно, така и за електронния апарат, който вероятно ползвате. Вашите стойности са идеални.....
Кръвното налягане при човек не е "заковано" на някаква стойност. То варира във физиологични граници в зависимост от потребностите на организма - ако пробягате 100 метра ще е една стойност, ако спите 1 час може да е друга....Разлики с до 20ммHg са могат да са нормални в различните измервания на една и съща ръка. Вие измервате кръвното, виждате някаква стойност, която може и да не ви хареса, веднага се включват всички емоционално-невротични фактори и при следващо измерване кръвното вече може да "хвърчи" още повече. Ако стойностите са като описаните от вас, то те са чудесни....
Тези неща за "силен и слаб" медикамент са доста неверни...има подходящ и неподходящ медикамент за съответния човек, което трябва да се съобрази с много фактори. Дори напротив, тенаксум се води "от силните" лекарства, подобно на хлофазолин. Трифас е силен бримков диуретик (за разлика от "по-мекия" диуретичен ефект на тертензиф). Отново повтярям, когато няма медицинска нужда от "рязко" сваляне на кръвното при криза (200 и нагоре), тогава се предпочита постепенния ефект и сваляне на кръвното постепенно с по 20-30 единици на час. Може да се ползва всеки клас медикамент, включително трифас, фурантрил таблетки и други диуретици, но всичко трябва да се съобрази много внимателно....
Има си т. нар. "ръководства" и консенсуси за избор на подход при терапия, както при криза, така и за ежедневно антихипертензивно лечение.
Отидете на лекар! Аз бих препоръчал ежедневно лечение, за да не се стига до кризи и най-вероятно със съвсем различни лекарства, от изброените от вас. При липса на противопоказания, почти винаги обичайната схема е титрираща се доза АКЕ/АРБ инхибитор и/или калциев антагонист....всичко това съчетано с промяна в стила и начина на живот - оптимизиране на теглото, повече движение, без пушене, разнообразно здравословно хранене....
Успех!
ZdraveiGP е Д-р Захари Петров
Управител на Медицинска Практика "Здравей"
Ние Ви изпращаме по-здрави ;), Вие предайте нататък!
За контакт/записване за консултации - моля, посетете www.zdraveigp.com
Аватар
ZdraveiGP
Администратор
 
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 11:39 pm
Местоположение: София/Бургас/Шумен

Re: Диуретик

Мнениеот YANTA » Чет Май 17, 2018 6:44 pm

Ами ходих, нали точно той ми каза, че тенаксум е много слаб медикамент и ми предписа седмично Тертензиф и при криза Трифас от 10 мг, който щял да свали кръвното ми "за 10 минути". Не съм ги използвала досега, защото аз по принцип често уринирам, нощем ставам на два часа. Тези стойности, които така Ви харесаха, написах само за да видите разликите при първо и второ мерене - те съвсем не са ми обичайни от месец насам - ето например сутрешни отпреди ден: 163/89 и 147/82 при второ мерене. Става точно обратното - аз се ужасявам от първата висока стойност, но от това втората не скача или ако скочи, то ще е с 2-3 единици - обикновено пада, и то с 10-15. Вчера изкарах добре деня с 1/2 Тенаксум сутринта и другата половина преди лягане, но сутринта от обичайното сутрешно около 160 при първо и 146 при второ мерени и изпитата обичайна половинка Тенаксум за десетина минути без никаква причина усетих как кръвта ми нахлува в главата и ето ти 186/98, а пулсът от 65 на 80 Второ мерене 170/90, така че нямаше шега - изпих втората половинка Тенаксум, китките в гореща вода, валериан...и след час и половина излязох с някъде около 160. При това - никакви необичайни стресове, притеснения, от месец насам даже се случиха важни за мен добри неща. Да Ви прилича на паническо разстройство? Сърцето ми е в ред, каротидите в норма за възрастта и лекарят затова не се отзова на предложенията ми за калциеви блокери и другите антагонисти. Не пуша, не пия дори кафе, теглото ми е даже малко под норма, ходя редовно на Витоша, стига да не съм омаломощена от хапчетата и тия кризи, както сега. Но наистина ми е съвестно повече да Ви занимавам със себе си. Последен въпрос - възможно ли е такива "взривове" в кръвното да се дължат на бъбреците? Простете и дано да срещате навсякъде същата отзивчивост, която тъй щедро раздавате.
YANTA
 
Мнения: 13
Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:53 pm

Re: Диуретик

Мнениеот ZdraveiGP » Пет Май 25, 2018 12:06 pm

95% от хипертонията е т. нар. "първична или есенциална" т.е. без установена причина.....останалите 5% е вторична, т.е. в контекста на друго заболяване и най-често се свързва с бъбречни, ендокринологични и неврологични причини....При първо регистриране на проблем с кръвното, аз винаги мисля първо за тези малки 5%, защото при тях има конкретна причина, която да се лекува, а кръвното е следствие на друго основно заболяване. Ако се отхвърлят най-честите причини за вторична хипертония (с изследвания и консулти), тогава можем да поставим доагноза "първична хипертония" и да лекуваме нея.
Няма болести, има болни хора, всеки е различна негова си вселена.....няма универсални решения....едни лекарства при един са добри, същите лекарства при друг, за същата болест, не са подходящи...
Ако мислите, че нещата не вървят с настоящата ви терапия, поговорете пак с лекаря....ако мислите, че не ви разбира - потърсете второ мнение
реално, не във форуми или интернет
Успех!
ZdraveiGP е Д-р Захари Петров
Управител на Медицинска Практика "Здравей"
Ние Ви изпращаме по-здрави ;), Вие предайте нататък!
За контакт/записване за консултации - моля, посетете www.zdraveigp.com
Аватар
ZdraveiGP
Администратор
 
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 11:39 pm
Местоположение: София/Бургас/Шумен


Назад към Имам проблем...Моля, Помогнете!

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта